رژیم لاغری

رژیم لاغری

رژیم لاغری  برای افرادی که دارای اضافه وزن میباشند ایده ی بسیار خوبی است . ولی می‌تواند برای افراد معمولی  مضر و خطرناک باشد.رژیم لاغری  از نمونه رژیم های کاهش وزن ، وزن مناسب میباشد.

رژیم لاغری

 

اینکه چه کسی باید رژیم لاغری را مورد استفاده قرار دهد،پزشک یا متخصص تغذیه تایین میکند.

 

اگر فردی شروه به استفاده از رژیم لاغری  کند و بعد از مدتی رژیم لاغری را ترک کند دوباره به حالت قبل بازمیگردد.

وزن بیشتر افرادی که برای کاهش وزن رژیم لاغری را می‌گیرند، فقط چند هفته پس از قطع رژیم لاغری  ، بیشتر از وزن قبل خواهد شد. همچنین تجربه نشان داده‌است در رژیم‌های خیلی سفت و سخت که با ترکیب غیرعادی غذاها موجب می‌شوند فرد در مدت زمان کوتاهی وزن کم کند، این احتمال وجود دارد که بعد از گذشت مدتی ، فرد انگیزه اولیه از دست بدهد و دوباره وزن وی افزایش پیدا کند.

انواع رژیم لاغری

در رژیم لاغری به صورت یک روز درمیان  ۲ نوع برنامه انتخابی وجود دارد، یکی روزهای عادی و یکی روزهای سبز. در روزهای سبز می‌توانید آزادانه و به اندازه ی نامحدود از گروه سبزی‌ها، میوه‌ها، حبوبات و غذاهای نشاسته‌ای همچون پاستا، سیب زمینی و برنج استفاده کنید. و پروتئین بیشتری در روزهای عادی هم می‌توانید بخورید.

رژیم غذایی گیاهخواری

انواع مختلفی از رژیم غذایی گیاهخواری وجود دارد مانند گیاهخواری لاکتو، میوه‌خواری، رژیم گیاهخواری لاکتو-اُوو، خام گیاهخواری، گیاهخواری اُوو، گیاهخواری پسکو و نیمه گیاهخواری.

اکثر گیاخواران رژیم غذایی گیاهخواری لاکتو-اُوو را به کار میبرند ، به نوعی دیگر ،غذاهای حیوانی را مصرف نمی‌کنند اما علاوه بر غذاهای گیاهی از تخم مرغ، لبنیات و عسل استفاده می‌نمایند.

مطالعات در چند سال اخیر نشان داده‌اند که گیاهخواران  وزن پایین‌تری را دارا میباشند ، کمتر دچار بیماری می‌شوند و در کل نسبت به افرادی که گوشت مصرف می‌کنند،  سالم تر و به زندگی امید بیشتری دارند .

رژیم کاملاً گیاهی

رژیم کاملاً گیاهی

بطور کلی گیاهخواران فقط به خاطر سلامتی اقدام به گیاهخواری نمی‌کنند بلکه به دلایل زیست محیطی و اخلاقی نیز  این رژیم غذایی را استفاده میکنند .

گیاهخواران عقیده دارند که روش‌های مدرن کشاورزی برای محیط زیست ما مضر بوده و در دراز مدت ناپایدار هستند. بر اساس نظر این گونه افراد، اگر تمام غذاهای ما گیاهی بودند، محیط زیست از آن سود می‌برد، حیوانات رنج کمتری میکشند ، غذای بیشتری تولید می‌شد و مردم از سلامت جسمی و روحی بهتری برخوردار هشتند.

رژیم چاغری

در واقع رژیم چاغری نسخه بهبود یافته رژیم دوکان می‌باشد. این رژیم نیز مانند دوکان از چهار فاز ساخته شده است  ولی محدودیت‌هایی مانند مصرف میوه تازه در ان کمتر می‌باشد. در رژیم لاغری نیز تمرکز بر مصرف سبزی و پروتئین و مواد غذایی آماده و فست فودها و شکر میباشد.

رژیم اتکینز

رژیم اتکینز در رابطه با مصرف غذاهای پروتئین مثل ماهی و تخم مرغ و غذاهای پرچرب مانند خامه، کره میباشد و فرد در مجموع کالری کمتری دریافت می‌کند. کربوهیدارت‌هایی همچون نان، برنج، سیب زمینی، شکلات، چیپس، غلات و شکر هم به شدت کم باید شود .

رژیم نمایه گلایسمی

رژیم نمایه گلایسمی غذاهای کربوهیدارتی بر اساس اینکه چقدر سریع قند خون را بالا می‌برند، گروه بندی می‌شوند. غذاهایی که شاخص گلایسمی پایینی دارند، موجب می‌شوند فرد مدت زمان طولانی احساس سیری داشته باشد  و در نتیجه وزنش کنترل شود.

دیدگاهتان را بنویسید